Přihlášení

Zapomenuté heslo

Komora záchranářů zdravotnických záchranných služeb České republiky

Inspektor provozu ZZS JMK řídil sanitku a zavinil vážnou nehodu

23.12.2014

Inspektor provozu ZZS JMK řídil sanitku a zavinil vážnou nehodu

 

Inspektor dopravního provozu řídil sanitku. A zavinil nehodu

 

Brno – Brnem se večer řítí sanitka záchranné služby se zapnutým majákem. Vjede do křižovatky a tam se srazí s osobním autem. Za volantem sanitky sedí inspektor dopravního provozu, kterého lékaři se zraněním odvážejí do nemocnice. Na pondělní kolizi, kterou podle policistů zavinil, upozornili Brněnský deník Rovnost sami jihomoravští záchranáři.

 

Tvrdí, že nehoda je důsledek zbytečného výjezdu. Pětici inspektorů vyčítají i spoustu další prohřešků a tvrdí, že jsou zbyteční. „Komplikují nám práci a jsou příliš drazí. Odhadem ročně stojí tři miliony korun, které by bylo možné dát například na lepší vybavení nebo opravu sanitek," řekli zaměstnanci, kteří si však nepřáli zveřejnit jméno (jako vždy hrdinové z davu). Brněnský deník Rovnost je ale zná.

Podle zdravotníků sanitku večer řídil inspektor dopravního provozu, který jel k případu, kde ho vůbec nebylo potřeba. Policisté mají o příčině nehody jasno. „Viník nehody je řidič auta záchranné služby," sdělil mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

Když je účastník nehody auto záchranných složek, policisté posuzují situaci obzvlášť pečlivě. „Hraje tady roli například to, jestli řidič s majákem nevjel vysokou rychlostí do křižovatky," dodal Šváb. Jeho kolegové nehodu ještě stále vyšetřují.

Situací se bude zabývat i ředitel jihomoravských záchranářů Milan Klusák. „Až inspektorovi skončí pracovní neschopnost, vše s ním vyřeším," slíbil Klusák.

O zrušení inspektorů, kteří fungují přes půl roku, neuvažuje. „Práce inspektorů se osvědčila. Chceme se stále zlepšovat. K tomu potřebujeme zpětnou vazbu z terénu, kterou inspektoři zajišťují," vysvětlil Klusák.

Stejně hovoří i mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová. „Inspektoři vykonávají podpůrnou a kontrolní činnost. Vyjíždějí pomoct posádkám tam, kde to stav pacienta vyžaduje. Řeší také konfliktní situace, například útoky opilců," upřesnila Zuchová.

Zároveň dodala, že za osm měsíců fungování inspektoři asistovali při víc než třinácti stech případech poskytování zdravotní péče. Stoosmačtyřicetkrát pomáhali při nehodě.

Autor: Lenka Grabcová

Zdroj: brnensky-denik.cz

 

Kdo je a jaké jsou úkoly inspektora provozu ZZS JMK se můžete dozvědět v PREZENTACI

 

Sigmund

Komentáře k článku
  • Jan Pokorný Reagovat 23.12.2014
    Proti kontrole kvality lze sotva co namítat, ale od čeho jsou primáří, zdravotnický náměstek, lidi ve školícím centru, vedoucí provozu VS, vedoucí řidičů, vedoucí záchranářů, staniční sestry, vrchní sestry, interní auditor... Ti všichni berou příplatek za svou funkci jejíž součástí má být i kontrola kvality práce jim podřízených skupin. Takže ještě další článek v podobě IP je fakt mrhání penězi, taková ta správná Prague-style schovávačka - ať tu špinavou práci dělá někdo jiný za mne a pak já vedoucí já nic muzikant. A když se ta kontrola dovede jak v Praze k dokonalosti, že se kontrolujou pardon udávaj inspektoři navzájem, strkaj se prošlý léky do kufrů a skladů aby se něco našlo na ty správný lidi, hodnotí se zda je záchranář oholen nebo má dopnuté všechny knoflíky či kontroluje jednu posádku každou směnu zatímco u jiných ho nevidno, pak je to teprve to správný ořechový. Taková ta pracovní idylka pro práci v klidném, nerušeném prostředí teplíčku bezpečného kanclu jakým práce na záchrance je....
    • Karel Reagovat 24.12.2014
      Souhlasím s JP, už tak je naše práce stresem naplněná až po okraj, každou službu jsme skoro jednou nohou na hřbitově a tou druhou v kriminále a ještě do toho přibudou agenti provokatéři. Ještě kamery do auta, a můžeme vysílat BigBrother klidně v soudní síni. Komu tím prospějeme? Pacientovi? Ten si přeje jediné - být v klidu ošetřen člověkem, který je v pohodě, působí na něj pozitivním a vyrovnaným dojmem bez zbytečného spěchu, s empatii a poskytne mu potřebnou péči, včetně bezpečného transportu a předaní do zdravotnického zařízení. Nic víc a nic míň.
      Jsme tady přece pro lidi, kteří nás potřebují a ne proto, abychom uměle vymýšleli pozice, které celý systém PNP budou více komplikovat, než mu pomáhat.
      • jiří franz Reagovat 27.12.2014
        Žasnu nad tím, co je zde v diskuzi napsáno a obávám se, že ani nemá valný smysl na to reagovat jakkoliv složitě.
        Agent provokatér ? Tajné „strkání“ prošlých léků do kufrů ? Že bychom všichni byli jednou nohou na hřbitově a druhou v kriminále ? To jsou formulace pro Aha, Blesk či Bulletin padlých andělů. Navíc je to absurdní !!
        Oba kolegové v diskuzi se hluboce mýlí a ačkoliv si pomyslně notují, debatují vlastně každý o něčem jiném a v obou případech zcela mimo od pravé podstaty věci. Někde si vážení přečtěte co je náplní inspektora provozu v Praze, neboť ani nechci nic vysvětlovat na těchto stránkách. Nemyslím, že by to mělo smysl. A nebo se přijeďte do Prahy podívat. Aby jste pochopili. To není ostuda nechápat, horší je z neznalosti cokoliv špinit.
        Obávám se, že zatím tuto funkci ne zcela dobře vnímají – při vší úctě - i v Brně, ale oni to časem vylepší. A jinde také. Inspektor „dopravního“ provozu tak úplně přesně nevím co je zase já. Hlavně ta predikce „dopravní“.
        Na druhé straně – nikdo nikoho nenutí, aby zřizoval tuto funkci. Když zůstane jenom v Praze, vůbec nic se nestane.
        Stále asi bude občas ještě platit, že hrdinové opravdu raději mlčí.
        • Jiří Franz Reagovat 31.12.2014
          Kolegům v Brně se zdvořile omlouvám. Přečetl jsem si jejich prezentaci, ze které je patrno, že pochopili velmi... velmi dobře. Kdo by mohl proti této vymoženosti v rámci velké záchranné služby něco namítat ?

Copyright © 2019 Komora Záchranářů. Všechna práva vyhrazena.