Přihlášení

Zapomenuté heslo

Komora záchranářů zdravotnických záchranných služeb České republiky

Jeden řídil, druhý hrál pacienta. Falešní záchranáři vozili drogy v sanitce :-(

20.07.2016

Jeden řídil, druhý hrál pacienta. Falešní záchranáři vozili drogy v sanitce :-(

 

Příbramští policisté zadrželi dva výrobce pervitinu. Za 1,5 roku vyrobili drogu za 19 milionů korun. Pervitin převáželi v sanitce, kterou si k tomuto účelu koupili, a v převleku za záchranáře. Jeden z nich předstíral, že je pacient, druhý řídil. Oběma mužům nyní hrozí osm až dvanáct let vězení.

 

Drogy muži vařili v garáži v jedné z obcí na Příbramsku. Zásahová jednotka si pro ně došla koncem minulého týdne, když vařili novou dávku pervitinu.

„Při několika domovních a nebytových prohlídkách bylo nalezeno kromě kompletní varny a chemikálií i půl kilogramu pervitinu, pět střelných zbraní, z toho tři nelegálně držené včetně samopalu s tlumičem i optikou, a dále 500 ks střeliva,“ uvedla policejní mluvčí Monika Schindlová.

Nalezena ale byla i sanitka. Právě tou totiž muži přepravovali vše potřebné. Čtyřicetiletý muž vůz řídil a jeho čtyřiatřicetiletý komplic si hrál na pacienta, chtěli se tím vyhnout policejním kontrolám.

 

Falešný průkaz zdravotníka

„Obstarali si vozidlo sanitní služby a oděv záchranáře včetně doplňků od nášivek až po boty,“ doplnila mluvčí, podle které muži dokonce zfalšovali průkaz zdravotníka.

Mladší z dvojice byl navíc delší dobu v celostátním pátrání kvůli podobnému trestnému činu. Policisté ho následně převezli do výkonu trestu. Druhý muž zase řídil, ačkoliv má blokovaný řidičský průkaz.

Případem se nyní zabývají středočeští kriminalisté. Oba muži si od nich vyslechli obvinění ze zvlášť závažného zločinu nedovolená výroba a jiné nakládání s omamnými a psychotropními látkami a s jedy, za což hrozí 8 až 12 let vězení.

Autor: bun

Zdroj + fotogalerie: praha.idnes.cz

 

Sigmund

 

 

Komentáře k článku
  • Honza-záchranář z Čech. Reagovat 21.07.2016
    Domníval jsem se, že jsem na www stránkách ne příliš schopné komory záchranářů. Vy zde už z toho děláte zpravodajský web na které se budou publikovat krimi zprávy???
    Vaše organizace by měla ukončit a to zcela , svou činnost. (Přihlášky, nějaká legislativa, kterou zde prezentujete, ty vaše tzv. orgány...k čemu všemu to je, když pro zdravot. záchranáře a řidiče ZZS neděláte vůbec, ale vůbec nic, jen "melete pantem"... zodpoví mi někdo otázku, co že jste dokázali? Proč, ZZS není, jako HZS a PČR státní složkou pod např. MV-ČR, zkráceně řečeno, z lidí taháte jen prachy a prd z toho. !!!!!!!

    Mnoho lidí vaše postoje a činnost, již nebaví. Důvod: stále dokola to samé. Chcete -li se prezentovat jako nějaká profesní organizace, měli by jste také něco dělat ne jen chodit s rukama za zády a říkat, byli jsme tam, jednali jsme a.... vy stále kde si jednáte a skutek utek! Záchranka není v IZS tedy myšleno státní složka, denně jsou zde v ČR posádky zneužívány, na záchrankách tečkou doslova milióny korun z oken, a zajímá to někoho ?! Ne! Bohužel chápu, že nikdo a nic nejste tudíž s Vámi nebude nikdo jednat a a akceptovat Vaše případné požadavky, pak tedy absolutně nechápu k čemu zde jste a proč se zde prezentujete. Asi budete teď nově místo ZZS řešit bulvár a krimi zpravy nebo kde se co stalo zajímavého...držím palce! PS: pro členy KZ, chtěl bych si koupit nového Mercedesa, nechtěli by jste mi každý posílat to co platíte tomuto spolku? Měl bych na leasing a též bych nic pro Vás nedělal, jako tento spolek. Bez urážky pro KZ, toto není rejpání, nebo nechci zde nikoho hanit případně urazit, (pokud jsem se někoho dotkl, tak se rovnou omlouvám), pouze jako jeden z mála záchranářů poukazuji na to, že tento "spolek" jde pomalu a jistě ke dnu!! Nezajímá mě čím budete oponovat, pokud Vůbec, jen konstatuji, jak se věci mají - obecně.

    Ps: je to v dnešní době stále ještě urgentní medicína to co dělá ZZS v ČR? Je to stále ještě záchranka, nebo se jedná jen o "luxusní taxislužbu s majákama na střeše" .... nádoby odborníci, kteří se na ZZS zviditelňují, jak "o život" ...a co vše dokázali, viz. např. lékař MUDr. Franěk toho znají už asi záchranáři v celé EU, proč on a jeho kolegové např. z urgentní medicíny, kteří se velmi intenzivně zabývají záchrannou službou, a podobně, proč nejdou na vládu a podobně a neřeší to - obecně myšleno. Je velmi, skutečně velmi smutné, že se na problematice ZZS, pouze a jen zviditelňují lidé, dále v další organizaci, kterou je UM - Urgentní medicína, tam nám páni lékaři neustále vymýšlejí nové a nové a novější a nejnovější postupy jak máme např. resuscitovat, a nebo jak úžasná pomůcka je ta či ona, ale nikoho z nich "profesionálů" nezajímá, že tady tečou miliony ze to, že záchranka jede a lidi, kteří NEJSOU v akutním ohrožení života, že zde denně supluje pohotovost, že se na krajských záchrankách nakupují věci za miliony korun, které se ani nepoužijí nebo naopak se nakupují oděvy, které vůbec nesplňují legislativou dané požadavky.
    Záchranáři, kteří jsou v KZ, jsou pouze a jen jako ovce, jdu tam kam mi řekli a "držím ústa" jen kývu hlavičkou a sem "nejlepčí" mám za to odznáček borců z KZ. Totéž ty lékaři a odborníci na urgentní medicínu: vymyslet že nesmím podat při KPCR 10 adrenalinů, ale jen jeden za půl hodiny to by jim šlo, ale koho z nich kdy zajímalo k čemu tyto gailandy jsou, když jako posádka záchranné služby vyjíždím na to pán chtěl předepsat recepr, že paní ve 03.40 hodin svědí oko, že 20_letému mladíkovy není dobře - necítí se dobře, paní se necítí dobře, protože jí ujel autobus, že paní si přivolal ZZS, protože potřebuje odvést k lékaři, protože její obvoďák - je línej jak vyndrák - se obtěžovat nebude, aby k ní domů zašel... že si ve 04.00 hod ráno paní přeležela ruku a oni jí nyní brní :-) to je realita, a mnoho , mnoho dalšího šíleného na co posádky a kolegové v ČR na ZZS vyjíždějí. Upřímně kde že jsou ty časy, co mi k něčemu byly informace a cenné rady, které KZ a UM uveřejňují a poskytovali či poskytují, odpovím rád a hned v dnešní době úplně k hovnu. Proč jsem studoval záchranáře, proč musím mít titul Bc, abych doslat svou plat. třídu!? Proč tuto práci dělám, když to se záchrankou v dnešní době nemá vůůůůůbec nic společného, pouze se ta příspěvková organizace, kraje tak jmenuje!!!
    Bohužel ZZS nemá zastání nikde a tak by možná nebyl od věci, kdyby odborníci z KZ a UM a další takových to orgánů udělali kampaň (samozřejmě z dotací EU) pro lidí něco ve stylu "Je u tvého doktora fronta pacientů v čekárně"...Ty čekat nemusíš! Zavolej si žlutého taxíka na 155, pro tebe ZDARMA!!!! Co přátele, nezní to lépe než stále jen řešit a psát co jsme v komoře vše dokázali, s kým vším, že to spolupracujeme, jak jsme v té UM dobří, poplácáme se po ramenech, co jsme zase vymysleli za další zajímavou "libůstku" ..raději vypněte ty vaše weby a vyprdněte se na to, protože normální lidi, kteří vidí co se zde už děje a kam ZZS spějí se tomu všemu už jen smějí, protože tohle, přátelé už pomalu a jistě vážně nemá žádnou vejšku! Je to velmi opravdu velmi smutné.
    Hotl Welcome in Czech republic!
    • Jan Pokorný Reagovat 22.07.2016
      Pravda co jste napsal, ale každá mince má dvě strany. Pokud nebudeme jezdit na píčoviny a počty výjezdů statisticky neporostou, ztratí ředitelé páku na zřizovatele, nebudou peníze a záchranka si nebude moct dovolit tolik stanovišť RZP kolik má. Takže možná Vy budete čekat na práci a kolega na stanovišti vedle bude čekat na práci na pracáku... A poměr práce / odměna / čekání na práci máme stále úžasný ať jde o lékaře, SZP (zkuste si stejnou práci na UP jak tam jdete domů ne unaven, ale zbitý) či profesiálního řidiče (autobus, kamion cokoliv)... Vy stále žijete v naivitě, že jsme tu od toho, abychom zachránili život té hrstce (v poměru k současným výjezdům) pacientů, ale ta zřizovatele a stát absolutně nezajímá nebo snad poslední kauza z JM - pacient zemřel a nikdo ze státem či krajem řízených organizací za nic nemůže není dostatečně výmluvná? Zřizovatel a je jedno jestli je to kraj nebo by to byl stát, nedává ZS peníze na pacienty, ale na voliče a tady platí, že jeden zneužívající sprostej drzej ožralej volič = jednomu hlasu na život ohroženýmu a čeho pak je asi víc? Za další my nejme taxislužba, ale poslední fungující článek českýho zdravotnictví, který je totálně v prdeli, takže suplujeme úplně všechno a jsme nucení se chovat tak, aby to vypadalo, že je vše OK, protože to přináší politický body těm, co nás platí... Pro pojišťovny je náš zbytečný výjezd položka naprosto zanedbatelná, jme jimi tak málo placeni, že se jim ani nevyplatíme, aby na nás investovaly čas v podobě revizáka - to ho využijí na kontrolu oddělení JIP / ARO / Onko a tam při sebemenší chybičce ve výkaznictví u jinak zcela oprávněné léčby pojišťovna u jednoho pacienta "ušetří" statisíce až miliony korun, tak kdo by se patlal s nějakým výjezdem ZS za 3000Kč, když čas na zdůvodnění odmítnutí poskytnuté péče je ze strany pojišťovny jeden. Opět naprostá naivní iluze, že pojišťovnu zajímá zdraví a léčba - tu zajímají peníze a to, kde je v co největším počtu vzít zpět, jestli z léčby oprávněné nebo ne, je jim úplně šumák stejně jako to jaké následky to má.... Nakonec běžte si sednout na ZOS, chválite Dr. Fraňka, jeho přínos je nesporný, ale žel i v tom, že na ty blbosti jezdíte, protože Praha byla právě první kdo to začal, Schwarz si díky rostoucímu počtu výjezdů mohl dovolit více stanovišť RZP, pacienti si zvykli, magistrát si zvykl na ten luxus, který poskytujeme a už to jede. A operátorka na ZOS v Praze má čas 2min na vyslání posádky, jinak je sankciována musí to zdůvodňovat proč se nerozhodla v limitu, takže si zkuste za 2min vyslat posádku a jakou či nevyslat vůbec a ještě zjistit adresu kam... Co asi má udělat nechat na sebe řvát, přijít o osobko a nebo to prostě odbouchne s tím, že když to tak chtěj, maj to mít... A zřizovatelé to chtěj, aby jsme byli všude na každý píčovině, protože až bude předvolební míting, tak to budou oni, kteří se budou chlubit naší skvělou prací....
      Ke komoře - ta s tím neudělá nic a chtít to po ní je neralistický požadavek. Dokud budou v systému peníze tak to bude tak jak to je a nehne s tím nikdo, ani UM ani ČLK... Změna by byla, pokud by záchranka přešla do soukromých rukou, ale podívejte se na Falck, jak tam jsou záchranáři štěstím bez sebe ze soukromínka, který řídí záchranku efektivně - ale pro sebe, ne pro nás a ne pro pacienty....
      Souhlasím s tím, že komora nemá zveřejňovat bulvár, má mít určitou odbornou úroveň a má si budovat respekt a velmi kvalitní spolupráci s as. záchrann. služeb, společností UM, protože jedině společným způsobem se dá aspoň něco málo ve zdejším bordelstátu prosadit. A má bojovat za naše odborné postavení, platy, sociální zajištění, důstojný odchod do důchodu..., ale s indikací výjezdů nemá šanci hnout. Zmiňujete HZS a PČR a oni nevyjíždějí na pro ně píčoviny jako jsou popadané stromy, úklid komunikací, otvírání bytů, hádky debilů, naprosto nesmyslná a neefektivní ochrana před teroristy, hledání zatoulané zhulené mládže a pod? Možná to hříšník musí na konec zaplatit, ale ti kluci v montérkách tu neindikovanou práci musej odvést naprosto stejně jako my a co z toho maj? stejný hovno jako my a maturitu k tomu musej mít dneska taky... Takže proberte se z toho krásného snu o záchranářích, co znáte z TV či vyprávění jak to bylo krásné za komoušů (ale když zkouknete Sanitku I tak i tam se jezdilo na píčoviny) a važte si té práce co máte a najděte si způsob jak relaxovat, jinak vyhoříte, zatrpknete a nezměníte nic.... Nejsem spokojen, nehájím komoru, ale nemám růžové brýle....
      • Honza-záchranář z Čech. Reagovat 22.07.2016
        Zdravím Vás pane kolego,
        úvodně a jen v "krátkosti" se chci omluvit, za to jak jsem tento článek s dealery drog zde okomentoval, myslím si, že toto ani, když je ta okurková sezóna, jak píše pan EXprezident KZ na tento profesní web nepatří !!! tento web není nebo alespoň nikdy nebyl webem zpravodajským - obecně myšleno.

        1) K tomu všemu čím oponuje kolega pan EXprezident Drahomír Sigmund, nehodlám jakkoliv komentovat je to pouze pochopitelná reakce na to, že jsem si nahlas dovolil napsat to co se stovky kolegů záchranářů, řidičů-záchranářů a lékařů na ZZS myslí a o čem hovoří. Tolik k panu Sigmundovi a jeho sáhodlouhém příspěvku.

        2) Ke komentáři kolegy Pokorného, ano máte v mnoha bodech pravdu, já jsem chtěl pouze pravda ne-příliš výstižně vyjádřit fakt, že naši ústavní činitelé, vedení záchrannách služeb a další mocipáni, kteří se privátně obohacují na záchrankách na záchranky obecně sereou, jak na placatý kámen!!! Záchranná služba je dnes v očích široké veřejnosti jen a pouze jedna velká fraška, lidé se záchranářům smějí do ksychtu, protože ví, že jakékoliv zneužití ZZS je nepostižitelné, nevymahatelné a proto si z nás všech, kteří na ZZS léta pracují dělají jen velmi předraženou DRNR! Mrzí mě, že se těchto lidí zrovna Vy zkušený záchranář takto vehementně zastáváte. V očích mých a nejen mých je to jen banda nehorázných zločinců, kteří patří za mříže. Unikátním příkladem (nebudu jmenovat konkrétné ZZS) jsou i když ono je to asi všude, třeba výběrová řízení, různí lobisti si na tom mastí kapsy ve velkém a podobně. Já když si půjdu koupit monitor LP vyjde mě na cca 350000,- když je pro zzs nejlevnější ve výběrovém řízení za bezmála 700.000 korun je něco špatně! To samé sanitky nejmenovaná zzs ma na stránkách uveřejněno, že probíhá výběrové řízení na nové vozy ZZS, výběrové řízení ještě nebylo ukončeno a vy na čerpací stanici potkáte kamion naložený novými Transportery T5, pro záchranku je tady něco špatně, nemyslíte?! A to je ale ze vším -obecně. Proč se neustále nakupují posádkám kraviny, mnohdy pomůcky a léky, které buď to, někdy nebo 1x za rok možná použijete nebo Vám projde jejich expirace - jen proto, že si to nějaký aktivista u dané ZZS vymyslí, aby se tzv. blejsknul u vedené, nevím toto nechápu hlava mi to nebere. Nechci zde řešit jaká si "zmařená" výběrová řízení nebo to že, se vyhazují peníze okny, ale to, že nad touto zlodějnou není kontrola a dovolání!!!!
        Chyba je v tom, že nikoho nezajímá na co, k čemu a proč vyjíždí záchranky, ano řekl jste to velice správně, kdybychom nejezdili na ty "hovadiny" bylo by méně stanovišť, méně záchranářů, kteří by měli možná práci, ale byli bychom Zdravotnická záchranná služba, ne jen předražené centrumtaxi s modrým majákem na střeše!!! Bohužel ano, každá strana má dvě mince!

        Nejprve to začalo tím, že údajně nejsou lékaři na ZZS a na mnoha stanovištích je suplují zdravot. záchranáři, proč - to je taková lež až se mi z toho zvedá žaludek!! Hovno, s prominutím. Lékařů i atestovaných je dost co by rádi sloužili záchranku, jen bohužel, nějaké "Boží hovado" vymyslelo, že lékař na ZZS musí mít příslušnou atestaci ARO, INT. a podob, a lékaři z jiných oborů mají smolíka, proto jich je málo. A upřímně, mě je úplně u pr....e zda službukonající lékař bude ARO, Internista, obvoďák, gynekolog, pro mě je důležité, že si v roce 2016 lidé zaslouží ----LÉKAŘSKOU---- pomoc lékaře, ne jen sestru s titulem Dis, Bc, nebo Mgr,ale doktora!!! Na druhou stranu je pravda, že lékař gynekolog nebude mít takovou zkušenost s EKG křivkou, jako lékař ARO,ale u pacienta bude LÉKAŘ!! Ne sestra s šoférem!!! Bohužel u ZZS je takový neskutečný bordel - ve všem, že slušnému člověku, kterého zajímají pacienti a chtěl by jim skutečně pomoci se z toho zvedá žaludek!
        Pravda je, že zdavot. záchranářům, kteří svou prací žijí a to doslova a jsou to tzv. záchranářský fanatici (mezi nimi jsou i lékaři), tak těm systém suplování lékaře záchranářem (bavíme-li se o RZP) plně vyhovuje no, proč ne, když může/nemůže podávat léky a v bytě u rodiny si hraje na velkého pana doktora, přičemž mnohdy rodina ani netuší , že on je to jen "sestra" (SZP)... Bohužel, v tomto státe už se dojebalo co mohlo, i zdravotnictví a záchranky. Dokud se s tím něco neudělá, bude to horší a horší....

        Zajímalo by mě co mi napíše p. Drahomír Sigmund na to, když se ho zeptám, co když přijedu jako záchranář k rodině, vyhodnotím zdravot. stav takový, jaký vyhodnotím, podám po tel. konzultaci s lékařem, který nebude spolu se mnou na místě léky a pacient příkladně zemře, protože já sem jen záchranář a myslel jsem si že mu je to, či ono a ono nebylo - nejsem doktor?? Půjde do kriminálu ten lékař co mi svolil po telefonu, abych léky podal??? No myslím, že určitě ne! Čili záchranáři jsou nyní obecně, oficiálně a úmyslně vystavovány riziku kriminálu, protože vykonávají své povolání, při kterém MUSÍ suplovat doktory! Mooooccc hezkéééé, a bratru k tomu všemu přisranejch (pardon) 22-23, tis. korun plat čistého, (jak, kde samozřejmě, jiný kraj, jiný mrav, že). Za odnětí svobody super ne?!

        Komora záchranářů, se honorasí tím či oným EX prezident píše "slohovky," aby jejich nečinnost nějak ukecal, je mi to úplně u pr..e co KZ nádoby dělá/nedělá. KZ se má postavit za záchranáře a udělat tomuto "nešvaru" přítrž. Bohužel, je to jen spolek, který v očích našich "mocipánů" nemá vůbec žádnou váhu nebo tak minimální, že to je spíše výsměch! Je mi úplně jedno, zda bude pan Drahomír Sigmund nasrán, za to, že se nepodepíšu nebo napíšu svůj názor, mě obecně štve a nejen mě samozřejmě v jakých podmínkách musíme pracovat a kam ZZS spějí do budoucna. Tím by se KZ měla zabývat, ne hovadimana o tom, zda je zvolaná prezidentka či prezident KZ nebo jak si své funkce ve spolku pojmenovali a zda mají takovou či makovou valnou hromadu a bůh ví co ještě, upřímně je mi to úplně u pr....le.)))pardon.

        Zabývat by se profesní org. měla tím, že nedovolí mocipánům krást , že by se ujednotilo oblečení pro záchranáře, stejně jakou se ujednotili barvy sanitek, že jedna krajská ZZS chodí jako vandráci v hadrech z roku 1984 aneb TOP novince firmy Pangea Vsetín, která absolutně neodpovídá vyhlášce, homologaci oděvů a podobně, že hadry jsou ušity z té nejtenčí čínské monterkoviny, že reflexní pruhy na tom jsou reflexní až ve chvíli, kdy je pomaluji reflexním centofixem, že každá zzs vypadá jinak, má jiná auta, jiné vybavení, není nic sjednoceno! Nechal -li bych se ošetřit ve Varech přežiji, nechám li se ošetřit v Liberci chcípnu protože monitor v autě je 15let starej klump...a po pádu z nosítek se rozflákám hlavu, protože jsou zastaralé v dezolátním stavu (města jsem uvedl jen příkladně -ilustračně) ne reálně! Tím, by se měla KZ zabývat!!!

        3) Nehodlám dále komentovat vyjádření v mém příspěvku na téma některých lékařů, kteří sice něco kdysi pro ZZS udělali, vymysleli atd, ale dalších 10let se na tom zviditelňují různě v mediích a časopisech, proč?! K čemu? Že ho budou znát od Aše až po Moravu, no jo no,každej sme nějakej , že ))))To jsem jen odbočil. Totéž, Urgent. medicína, jako profesní organizace, k čemu že to je?! Že mi někdo radí co mám a jak dělat sorry, já už zachránil více, jak 100 lidských životů, poděkoval mi za to někdy někdo ne! Je to má práce, nepotřebuji děkovat, ale ani radit!!! Já to umím!! Jo, v loni jsem oživoval člověk jedním způsobem, (pacient bohužel přežil), letos ho musím oživovat tak, jak mi poradila nějaká paní z UM jinak vč. léků, které jsem v loni dával úplně na hovno atd, ano narážím na stále se měnící postupy, sorry já už si nepamatuji co bylo v loni natož co, co je ted zrovinka platné a ok!!! Fraška !!! Já sem blbec, jsem si neuvědomil, že zas někdo potřebuje vyvynout nějakou profesní činnost. Nic víc aneb dělání z lidí blbce! Mám pokračovat? To je Vážení Zdravotnická záchranná služba v ČR -celorepublikově. Pár kolegů, viz Drahomír Sigmund, nebo Jan Pokorný a podobně se snaží něco dělat,ale je to marný, je to marný a je to marný, jak by řekl klasik a Já jdu na pivo, protože mi bude zase Drahomír Sigmund psát román, tak abych byl ready, čest a nečilte se!


        Ps: Pro Drahomíra Sigmunda, ještě v parlamentu nejsem, což mě fakt mrzí, rád bych si postavil domeček se zahrádkou a tam bych na to velmi rychle vydělal... a moooccccc bych se ani nenadřel. Až KZ - ČR, bude reálnou profesní organizací, která bude fyzicky řešit problémy záchranářů, ne mlít pantem, Já budu první, kdo se ke komoře přidá, zaplatí řádně členské příspěvky a bude ji plně, jakkoliv bude moc podporovat interně i mediálně, ale za současné situace, pane kolego ani hovno!
        Hezký den všem kolegů a kolegyním a přeji pevné nervy! Zároveň se všem omlouvám za to, že jsem "pouze" napsal svůj kratičký názor, na to jak se nám dobře daří u záchranek, a jak skvěle se máme! :-)
    • Drahomír Sigmund Reagovat 22.07.2016
      Kolego Honzo – záchranáři z Čech, možná spíše kolego lékaři z Moravy, je to vlastně jedno, přidržím se pro tyto lidi zavedeného označení, ANONYME :-(.

      Nemyslím si, že to byl zrovna prázdninový „krimi“ článek, který Vás tak popudil, ale budiž. Je to Vaše právo a už když jsem jej na web dával, tak jsem přemýšlel, zdali ano či ne. V rámci prázdnin a tzv. okurkové sezony jsem tak učinil. Jen Vás musím upozornit, že na NÁŠ web, za NAŠE peníze a vy máte možnost, se našemu „blbému“ webu vyhýbat, jako čert kříži. Kdybyste tušil, kolik webů, tiskovin, TV stanic, rádií ignoruji, protože se mi jejich obsah nelíbí, tak byste se možná opět divil. Já Vám poradím, je to i Vaše právo nenavštěvovat média, která se Vám nelíbí. Nikdy by mne ale nenapadlo psát jim nebo je jinak atakovat, že si za své peníze ve svém médiu prezentují, co sami chtějí. A já na to nechi koukat. Tolik na úvod.

      Vaše reakce je dále taková, že KZ ZZS ČR nikdy nic nedokázala a z lidí tahá prachy. Píšete rozsáhle, ale nikde jediný validní argument. Nejste vy už politik? Protože s Vašimi tvrzeními nemohu souhlasit, pokusím se, možná ani ne pro Vás, ale pro zbytek čtenářů obhájit KZ ZZS ČR a to především argumentací ve věcné rovině. Abych na nic nezapomněl, půjdu v bodech postupně tak, jak jednotlivé věci byly v komentáři popsány.


      1) Naše organizace ukončí činnost, až se tak rozhodne členská základna a odhlasují to delegáti sněmu komory. Tak praví Stanovy KZ ZZS ČR. Ne tedy na popud anonyma! Ještě douška, píšete ukončit ZCELA, dá se ukončit i napůl???

      2) Orgány, přihlášky atd., to je běžná agenda demokratických organizací. Lidé se na základě přihlášek do organizace hlásí, stávají se z nich členové, ti potom delegáti sněmů a tam si pak volí orgány atd. atd.

      3) Naše organizace za dobu své existence udělala strašně moc. Jen … neví! Naštěstí to mnozí vědí a i to byl důvod, proč KZ ZZS ČR v loni obdržela uznání za výjimečný přínos pro záchranářství. Existuje i dokument, který byl na webu několikrát a je k dohledání, co KZ ZZS ČR za dobu své existence dokázala. Tam bylo popsáno myslím 20 nejdůležitějších bodů. Vy jste jej zcela jistě nečetl, ale to není problém naši organizace, že.

      4)Proč není ZZS pod MV ČR není ani tak otázkou na KZ ZZS ČR, ale spíš na MZ ČR, kraje a na Asociaci ZZS ČR. Pakliže by v tom tito viděli prospěch, jistě by se tím zabývali. Nicméně jsme i my mezi kolegy záchranáři sondovali jejich názor na tuto problematiku a 70 % bylo proti. Proto také delegáti sněmů předsednictvo komory v usnesení nikdy nezavázali ke konání kroků tímto směrem.

      5) Z lidí peníze netaháme. Nikdy jsme nečerpali žádnou dotaci, státní příspěvek ani jiný příspěvek z veřejných rozpočtů. Konec konců dlouhou dobu, dokud to šlo, tak naši členové měli všechny akce konané komorou ZCELA ZDARMA a poslední roky si přispívají jen symbolicky. Nikoho jsme ale nikdy nenutili, aby nám dával nějaké peníze.

      6) Ti, které naše postoje a činnost nebaví, v komoře asi nejsou. Protože postoje a požadavky „komorníků“ se odráží v naší práci a konání.

      7) Prezentujeme se skutečně jako profesní organizace a tak mnohé z toho co píšete jako bolístky ZZS nám řešit nepřísluší. Sdružujeme NLZP ze ZZS a záchranáře napříč výkonu povolání v jiných zdravotnických zařízeních a studenty oboru. A propos ZZS je základní složkou IZS, tolik zákon o IZS.

      8) Nechodíme s rukama za zády, podíleli jsme se například na každé přípravě legislativních norem, které se nás, našich profesí nějak dotýkají a dá se opět doložit, že velmi úspěšně. Naše návrhy vždy byly v drtivé většině přijaty!!! Uspořádali jsme několik vzdělávacích akcí i s mezinárodním přesahem, vybrali peníze na zraněnou kolegyni s trvalými následky atd.

      9) Mýlíte se ve svém úsudku, že by s námi nikdo nejednal. Viz. bod 8. Byli jsme a jsme zváni ke každé změně legislativy!!! Prezident AZZS ČR s námi konzultuje a projednává uspořádání našich profesí. Podíleli jsme se v rámci MV ČR na projektu geografické informační systémy pro bezpečnost státu (GIS BS). Komora má zastoupení v AK MZ ČR a tak bych mohl pokračovat.

      10) Za celou dobu existence všichni lidi co někdy pro komoru něco dělali, ať už v orgánech nebo jen pomáhali, tak to dělali ze svého času a ZADARMO. Nikdo se nikomu na Mercedesa neskládal. Ale jezdí se mi v něm už 8 let úžasně, kolego. Také byste si někdy měl udělat radost a dopřát podobný luxus :-)

      11) Pokud se chcete opírat do vedení komory, to ještě snesu. Urážet ale kolegy ze záchranky, kteří se v KZ ZZS ČR sdružují je fakt hloupé. Nejsou to ovce (ty jsou v některých hnutích, že ANO).

      12) Spousta ostatních stesků je spíše otázkou jiných organizací, jak jsem psal výš. Zejména pak Asociace ZZS ČR, která má na svůj provoz příspěvky ze ZZS, sedí tam všichni ředitelé ZZS. Tolik k organizaci práce ZZS na kterou poukazujete. To nebylo a není cílem ani posláním profesní komory záchranářů. To je politikum, kterému jsme se v rámci komory vždy spíše vyhýbali.

      13) U Vás cítím dva problémy. Jednak že se sám nevyznáte v tom, co má která z organizací na poli PNP a ZZS za povinnosti, kompetence, cíle a ambice, která je zřízena zákonem, která je spolkem atd. Za druhé jste frustrován z toho, že většina kompetentních se neztotožňuje s Vašimi názory na různé věci. S tím se ovšem budete muset vypořádat sám, třeba i formou anonymních podání.


      Závěrem chci za KZ ZZS ČR říci, že jsme si nikdy nemysleli, že vše děláme nejlépe, správně, že máme na vše patent. Vše jsme ale vždy konali v možnostech svého volného času a zdarma, v možnostech rozsahu finančního krytí, které jsme k prosazování poslání a cílů KZ ZZS ČR měli a máme. Musíme po celou dobu vždy dobře vážit, kde jsou naše priority, na které se musíme zaměřit a které oblasti přísluší nebo necháme prioritně jiným a jen se připojíme v rámci možností s pomocí.


      Pěkný zbytek léta


  • Jan Žoha Reagovat 21.07.2016
    Kolego, napsal jste to velmi drsně, ale pravdivě a upřímně (jen mě mrzí, že jste se nepodepsal...pozval bych Vás na pivo).
    Cítím, že jste frustrován. Bohužel, v poslední době pociťuji na ZZS frustraci taktéž a to ze stejných příčin, jaké jste popsal ve svém příspěvku. Zdravotnická záchranná služba by se měla přejmenovat jen na "služba", jelikož se nějak neodlišuje od taxislužby. V současnosti je zdravotnická záchranná služba jen velmi drahá "DRNKA", kterou přerozdělovny stále a vesele, jakoby se nic nedělo, proplácejí. A tento problém, který určitě vede k frustraci a deprivaci mnoha záchranářů, nikdo nechce, a asi ani nebude řešit, jelikož řešení tohoto problému by jednoznačně nebylo populistické. Všichni tvrdí, pacienta prostě nalož a odvez, ve výplatní den shrábni prachy a jdi domů. Alibismus některých kolegů nezná mezí...co by kdyby? Při pohledu na současné portfolio výjezdů mám obavy, jak bude "služba" vypadat za deset let. Co se týče webu komory záchranářů, obsah mi přijde trošku infantilní...raději chodím na medicaltribune, kde se dozvím o své profesi a legislativě mnohem více relevantních informací. Komoru zdravotnických záchranářů sleduji přes 5 let a musím přiznat, že jsem nezaznamenal žádné změny, které by, v positivním smyslu, ovlivnili práci nebo postavení zdravotnických záchranářů a už vůbec ne fungování ZZS. Ale s tímto problémem bojuje i samotná velkomožná ČLK. Možná, místo sjezdů a poplácávání se po ramenou, by se mohly začít řešit opravdové problémy záchranářů a zdravotnické záchranné služby. Pokud tedy vůbec někdo z komory vidí problém ve zneužívání ZZS. Na reakce typu: "Tak to pojď změnit sám", nehodlám reagovat. ČEST.
  • Jan Žoha Reagovat 21.07.2016
    Korekce "změny - ovlivnily"
    • Honza záchranář z Čech Reagovat 22.07.2016
      Pro: Jan Žoha,
      to pivko si dám s Vámi pane kolego velmi rád, kdykoliv. )))) Pěkný den !
      • Radomír Vlk Reagovat 22.07.2016
        Honzo-záchranáři z Čech je vidět, že Vám to leží hodně na srdci, že jste toho až po okraj plný a musí to ven. A tak jste to vypustil. Tok nezastavitelných myšlenek, povodeň co se hrne v před a jako každá povodeň je plná směsi trosek, občas nějakého tonoucího a bláta. Věnoval jste tomu mnoho času a to se mi líbí, máte tak potenciál věnovat ho i jiným aktivitám, třeba dostat se do kontextu popisované problematiky. Kdybyste se, Honzo-záchranáři z Čech, podepsal, asi by to mělo větší vážnost, takhle se jen jedná o místní povodeň. Vzal jste různá témata, která spolu souvisí a nesouvisí a jako pejsek s kočičkou jste z nich uvařil dort. Z toho dortu, jak je vidět, je však nejvíc špatně Vám.

        Všichni máme rezervy a všechno jde vždy dělat o něco lépe. Komora má své rezervy a může také pracovat lépe. Rozhodně se však ohrazuji, že by členové byli ovce. Mrkněte na "Pokyny přihlášky a platby" a porovnejte si členský příspěvek s ostatními příspěvky do odborných společností s částkami za účast na konferencích apod. Pošlete mi číslo účtu a já to pětikilo na ten váš leasing rád pošlu. Třeba si taky jednou koupíte Mercedes a nebudete mi připomínat souseda, který v roce 1988 přepadl přes plot na naši zahradu, když uviděl novou sekačku na trávu z dovozu. KZ je součástí občanské společnosti, každý dobrovolně přichází a odchází, na rozdíl od ČLK, kde když nejste, tak prostě nejste. KZ nemá šanci sama otočit kormidlem, přesto několikrát korigovala zásadně kurz. Šanci by měla se zapojením dalších občanských organizací. Jenže to tam nějací aktivní občané, záchranáři musí být. Kde jsou? A tak jsou žel nejvíc vidět kolegové, kteří na konci směny nadávají na poměry, špatné hadry, špatnou legislativu, špatné šéfy, špatná auta, zmanipulované zakázky, a že nikdo pro nás nic nedělá... V hospodě pak chtějí větší porci, při jízdě na černo vytahují na revizora psí oči a ID karty zaměstnavatele, při stání na zákazech strkají za auta všemožné atributy IZS a to kilčo od babky se jim taky hodí. Naštěstí je v této profesi většina schopných a pracujících kolegů, kteří chápou, k čemu jsou doporučené postupy, a že třeba v rámci resuscitace se za posledních deset let změnilo pro ZZS skoro prd a to není těžké si zapamatovat. Je to těžká práce a zdravotnictví míří neznámo kam. Zasloužíme ocenění a slušné platy, ale nikdo to za nás neudělá. Stojíme proti záměrům a vůli politiků, které si sami volíme, a ti chtějí, abychom zachraňovali jako dřív a k tomu i více sloužili. Změna je daleko, zvykněte si nebo najděte jiný job.

        Honzo-záchranáři z Čech, zapojte se, jste dobrej, dokážete fůru času věnovat na povodeň slov, ale v téhle formě je to jen vaše psychoterapie, ostatní se možná taky naprdnou a pokývají hlavami, ale jinak je výsledek zase 0, plácnutí do vody. Mě Váš příspěvek bavil, uvědomil jsem si zase, kolik je před námi ještě práce. Škoda času, který jste mohl věnovat na váš burnout nebo na nějakou pozitivní změnu. Pokud máte smysluplný nápad, pomohu Vám ho rád zrealizovat. Teda, pokud nebudu do té doby zlynčován za patetické řeči nebo nedostanu deku.
        • Lucie Plachá Reagovat 25.07.2016
          Já to dělám vlastně nerada, takhle bez ambicí na širší obsah vlastního sdělení jen někoho přitrouble plácat po ramenou, ale musím: chci poděkovat Radomíru Vlkovi, protože jsem už strašně dlouho nečetla nic tak hezkého a jasného. Cítím až závist, chtěla bych tohle umět.
          L

Copyright © Komora Záchranářů. Všechna práva vyhrazena.