Přihlášení

Zapomenuté heslo

Komora záchranářů zdravotnických záchranných služeb České republiky

Nové sanitky

  • ZZS Jihočeského kraje v rámci obměny svého vozového parku zařadila do provozu 5 nových sanitek na podvozku VW T5 v provedení s pohonem všech čtyř kol - 4Motion a skříňovou ambulantní nástavbou. Myslím, že novinkou pro všechny záchranáře bude taky celkem revoluční a odvážné zeleno žluté barevné provedení s použitím nového typu retroreflexních fólií. Rád bych od kolegů z jižních Čech zjistil, jaké zkušenosti mají a jak se jim v nových sanitkách pracuje. Díky za info. Pro ostatní zájemce odkaz na www stránky, kde najdou fotografie. http://www.fdservispraha.cz/pages/novinky/0021.html

    • Ahoj všichni, můj podotek nebude příliš konstruktivní, ale neodpustím si... Potkala jsem v IKEMu jeden z těchto nových "mazlů" (myslím, že z Prachatic), no a moc se mi líbil. Vypadal bezvadně a je-li to opravdu čtyřkolka s podvozkem VW T, nepokrytě závidím. Přeji jihočechům hodně fajn kostkovaných kilometrů. :) Lucie

      • Ahoj Luci, neřekl bych, že tvůj příspěvek není konstruktivní. Ono samozřejmě, že na prvním místě musí být technické záležitosti, podvozek, motor, bezpečnost,...taky CENA, ale v neposlední řadě i podmínky pro naši práci a určitá "líbivost". To se pak dělá hned lépe :-) Měj se, olda

  • Zdravím, tyto sanity jsme měli u nás na testování. A zde jsou mé poznatky a dojmy z pohledu "metropolitního záchranáře":-) - Silný motor, dobrá akcelerace, brzdí tzv. na místě, v zatáčkách sedí jak přitlučená (dá se jet tzv. na krev a bezpečně). - V kabině řidiče monitor který se aktivuje spolu s kamerou zpátečky při couvání a zabírá prostor za vozem, v noci se přidá i reflektor. - Při otočení klíčem v zapalování se samovolně vystřelí i dobíjecí el. kabel, takže nikdy nezapomenete:-) - Majáky- ostré, zábleskové, dobře viditelné i ve dne+ kvalitní silné osvětlení , které zabírá dostatečně velkou pracovní plochu kolem sanity- dobrý pomocník při práci v noci. - Uvnitř: nosítka- vícebodový pás a k polstrování je napevno přidělán i dětský zádržný systém na sucháč. - Perfektní rozmístění skříněk a odkladových prostor, zásuvky mají vycvakávací držáky- dobré z hlediska bezpečnosti. - Posuvné boční dveře+ osvětlení schůdku i zadních, při otevření dveří. - protiskluzová podlaha, dobře umyvatelná. -Sedačky pro posádku- otočné a jednoduše se složí a přiklopý do stěny takže nepřekáží. -Zástavba dobře řešena s ohledem na místo a dosažitelnost materiálu z jednoho bodu. - Z mého pohledu , ale málo místa , hlavně zadní dveře končí přímo za nosítkama. Jinak dobře udělaná sanita na , které je vidět, že byla konstruovaná od samého začátku pro záchranáře. Ne jak doposud, dodávkové užitkové vozy na pečivo a cement se předělávají na sanity.

    • Ahoj Davide, díky za reakci a informace, byl jsem se podívat na brněnském Autotecu, ale není nad osobní zkušenosti. Měj se.

    • Hezký večer, opravdu hezká a srozumitelná "rozborka", přidávám se k Oldovi s díkem. Chytila bych se ale té poslední věty, kterou jste mi obrovsky kápnul do noty. Já sama jsem ryzí technický antitalent, je mi zatěžko rozeznat ventilky od lentilky, ale tím spíš - nezatížená vědomostmi o peripetiích konstrukce, technických parametrů, materiálů atd. vs. jízdních vlastnostech - mohu s upřímnou subjektivitou hodnotit výsledný pocit z jízdy na zadní palubě toho kterého vozu. Během doby, po níž vykonávám naše bohulibé řemeslo, už jsem se setkala s pár modely sanitek, resp. - jak správně píšete - dodávek přestavěných na vůz RZP či RLP. Řekla bych, že není lepšího trenažéru než fortelná česká silnice, který by prověřil jak a zda vůbec auto v tak speciální svěřené mu roli obstojí. Přidáme-li k testovací sadě pacienty s traumaty páteře, dlouhých kostí, s VAS nebo prostou nauzeou z jakýchkoli příčin, nemůže se nám při vší vůli podařit přehlédnout efekt, který jízda s VRZ (i bez něj) vyvolá. Troufám si tvrdit, že vím přesně, které typy vozů to absolutně nejsou a nikdy nebudou, vozy, do kterých bych nenaložila ani banány ve snaze uchránit je před hnědými otlučeninami degradujícími je z titulu Chicquitta někam na dno banánové hierarchie. Za všechny drze jmenuji Renault Master - k ubezpečení sebe sama o tom, že mu nekřivdím, mi stačí pouhé porovnání vlastního "parere" psaného za jízdy v něm se záznamem pořízeným na stejné silnici např. v jakémkoli voze VW... Přeji všem pacientům i zdravotníkům ve výjezdových složkách, aby u nás vybavování vozových parků opravdovými vozy RZP a RLP hodnými takového označení, bylo pro zřizovatele ZZS čím dál tím větší prioritou, nelitovanou investicí a oprávněnou pýchou. Je to přeci po kvalitních lidech to nejdůležitější, co záchranka má, co záchranku záchrankou dělá. A chystejte řetězy, máme to za dveřmi! :) Zdraví Lucie

Generální sponzor

Naši sponzoři

Místo pro vaši reklamu
Hlavní sponzor

Medsol - zdravotnická technika, klinické informační systémy
Sponzor

Copyright © 2020 Komora Záchranářů. Všechna práva vyhrazena.