Přihlášení

Zapomenuté heslo

Komora záchranářů zdravotnických záchranných služeb České republiky

Záchranářům děkovali i premiéři

09.08.2008

.
V loňském roce na mezinárodní konferenci v Praze jsme se i v kuloárech bavili dlouze o skutečnosti, že v České republice již dlouho nebylo žádné vážnější hromadné neštěstí. Proto jsme se zaujetím sledovali přednášky našich kolegů ze Slovenska, kteří měli loňský rok na tyto události velmi bohatý. Připomenu jen výbuch munice v továrně na její likvidaci v Novákách a pád vojenského letadla Antonov a vojáky, kteří se vraceli z mírové mise, kde přežil pouze jeden příslušník armády SR.

Od konference uběhlo sotva pár měsíců a i v naší republice se najednou během posledního půl roku udály tři velká hromadná neštěstí.
Vše začalo první jarní den, tedy 21.3.2008 čelní srážce dvou tramvají a konče včerejším neštěstím vlaku ve stanici Studénka (viz.níže). V obou posledně jmenovaných zvládla velmi dobře situaci ZZS MsK, která měla včera všechny zraněné do dvou hodin od události ve zdravotnických zařízeních.

Již v TV zprávách, které jsem po celý den sledoval jsem na místě zásahu poznal spoustu známých záchranářů, kolegu z KZ ZZS ČR, ale bylo by nefér poděkovat za nadstandardní výkon jmenovitě jen jim.
Proto za KZ ZZS ČR děkuji všem záchranářům, kteří se na odstraňování této nehody podíleli.

Sigmund



Železniční neštěstí ve Studénce: sedm mrtvých




STUDÉNKA: Při rychlosti cca 120 km/h v pátek v10:30 ve Studénce narazil vlak EuroCity Commenius do části silničního mostu, který se zřítil na železniční trať. Při nárazu zahynulo 7 cestujících (5 Čechů, 1 Polák), další osoba zemřela v nemocnici. Minimálně 67 osob (včetně strojvedoucího vlaku) bylo zraněno. Provoz na hlavním tahu mezi Ostravou a Prahou je přerušen.

08.08.2008 Aktualizováno 08.08.2008 21:33:58

Nehoda se stala v 10.30 hodin. Strojvedoucí vypověděl, že při průjezdu stanicí Studénka a rychlosti cca 135 km/h si všiml, že se mostní konstrukce silničního nadjezdu asi 200 metrů před ním zhoupla a začala padat. Použil proto rychlobrzdu a schoval se ve strojovně. Za cca 6 vteřin došlo k nárazu při rychlosti vlaku cca 120 km/h. Při nehodě vykolejila lokomotiva a 4 vozy vlaku EuroCity (zbývajících 6 vozů zůstalo na koleji), dále na sousední koleji vykolejily 3 vozy nákladního vlaku.

Mezi oběťmi je pět žen dva muži. Jeden muž pravděpodobně zemřel mimo vlak. Z 67 zraněných je 15 zraněno těžce, 3 z nich jsou v kritickém stavu.
Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory a generálního inspektora. Přestože se šetření teprve rozbíhá a tudíž na stanovení přesné příčiny je ještě brzy, s největší pravděpodobností nebude příčina na straně železnice (část mostu spadla těsně před projíždějící vlak).

RYCHLOST VLAKU DLE RYCHLOMĚRU

Z rozboru dat stažených z lokomotivy vyplynulo, že vlak při průjezdu stanicí Studénka jel rychlostí 133 kilometrů v hodině, začal brzdit a po ujetí vzdálenosti 452 metrů došlo k nárazu do mostní konstrukce při rychlosti vlaku
90 km/h.

Drážní inspekce dala souhlas s odklízením následků nehody v 19.53 hodin, avšak poslední slovo bude mít Policie ČR, která zatím chce mostní konstrukci ponechat na místě kvůli prohlídkám. Nicméně likvidace zničených drážních vozidel může začít.

ŠKODY JDOU DO STAMILIÓNŮ

Podle posledních informací škoda na zařízení železnice byla zvýšena na 136 milionů korun, z toho na soupravě mezinárodního vlaku EuroCity 120 miliónů korun, nákladního vlaku 6 mil. Kč a na železniční trati (koleje, troleje) na 10 miliónů korun.

Zdroj + fotodokumentace : katastrofy.com

Videa :

pozemní video
letecké záběry

Zdroj : Novinky.cz, seznam.cz, Krajský úřad MsK, Katastrofy.com

TV Zprávy :

TV NOVA
TV ČT 24

Související články :

Tragédie ve Studénce pohledem kraje

Vlakové neštěstí ve Studénce a záchranáři

Fotodokumentace

3D animace nehody


Komentáře k článku

Buďte první kdo přidá příspěvek k této aktualitě.

Copyright © Komora Záchranářů. Všechna práva vyhrazena.